Thursday, October 20, 2011

På vej mod toppen med diabetes

En kort hilsen inden vi står på toppen!

Først kommer en anekdote fra onsdagens "last supper by Andy & Simon" hos Galos familie:
Vi vælger at tage retten i runder, dvs. Anders starter lidt, hvorefter jeg slår til. Så imens Anders ligger og snakker med Line (hans kæreste og formentlig kommende kone), går igang med næste og sidste skridt af retten. Før alt dette har vi handlet ind, hvor Anders har fundet en gryderet (navn: Sort Gryde) vha. hans "Karolines kogebog" applikation. Den er fin. Så afsted jeg må koge alene, uden opskrift (hvilket jeg også foretrækker), da denne jo ligger på telefonen, hvormed Anders snakker igennem.
Jeg får derfor opskriften mere eller mindre oplæst i bidder - og da det sorte (kaffe), så kommer i billedet, får jeg dette at vide: "2 dl. sort stærk kaffe". Alright, det er en del, tænker jeg, men finder alligevel kaffedåsen frem og uden megen tøven kaster først én - her kommer dog en del tøven, men så alligevel - og så to dl. kaffe i gryden mørk bliver den - nærmere sort (passer jo til navnet, tænker jeg). En stærk lugt af kaffe en del mere fløde, mælk, hakket tomat og vand - end skrevet i opskriften - senere, og maden var klar.
Det er jo også en dum opskrift, kaffen skulle jo laves, det var ikke kaffepulver, men stærk brygget kaffe. Jeg undrede mig også over alt det grums i sovsen, men tænkte at lidt kogning nok ville hjælpe. Maden var kraftfuld i smagen, nærmere overstærk af kaffe, men jeg spiste da 3 portioner (hvilket jeg også tror min mave brokker sig over i dag..) og Anders ½.. Familien var heller ikke just begejstrede, men søde.

Kl er 07:59 om 1½ time skal vi mødes foran en trekking forretning, for at få pakket isstøvler, alt det varme tøj (skitøj faktisk..) og andet udstyr. Herefter kører vi mod Cotopaxi, lander i 4500m, hvorfra vi går til refugee og dens 4800m. I nat, dvs. morgen dansk tid begynder opstigningen, som forhåbentlig varer lige indtil vi når at se solen stå op, fra toppen af vulkanen. Jeg kommer med en opfølgning om forberedelserne og oplevelsen i weekenden!

Sidste besked er, at jeg nu officielt er blevet accepteret på Queensland University of Technology, så flybilletten, som jeg allerede har købt fra NY, er ikke spildt! Det var en god besked at vågne op til :)

God dag i DK, ja og andre steder da - Simon

No comments:

Post a Comment