Tuesday, November 22, 2011

Mod mættet

Selvom vi for første gang i lang tid har oplevet regn og alting er noget dyrere, har vi indtil videre alligevel nydt Argentina. Der er generelt grønnere. Plænerne, engene og træerne. Det er virkelig fedt at komme til et frodigere land efter mange måneder med golde steder. Det at ting er dyrere får jo i sidste ende, det hele til at køre rundt og være mere rent, struktureret og mere sikkert end mange af de andre steder, som vi har været. Vi startede færden i Argentina i byen Salta. Salta var en dejlig by med en fin gågade, og alt indenfor rækkevidde. Fra Salta til Mendoza tog vi en bus, hvor der blev vist gode film, serveret vin til maden, var internet i bussen, og - vigtigst af alt - sæderne kunne lægges næsten helt ned! Så selvom det var en 18 timers tur, gik det helt fint. Mendoza var endnu bedre - omringet af vinmarker, brede gader (grundet byen totale destruktion i 1800 tallet, som derfor skulle sørge for, at det ikke sker igen), store parker (udnyttet af undertegnet til løb og workouts), og en generel afslappet atmosfære. Lækkert. Fik jeg sagt, at der er meget god og billig vin?
Vinmarker udenfor Mendoza

Jeg kan dog mærke, at jeg er ved at være mættet. Ikke kun fordi John, den ældre danske couchsurfer, som vi hos i Mendoza, slæbte os med til en traditionel argentinsk asado med mindst 500gr kød pr. person og en masse salater og brød, hvor Anders og jeg selvfølgelig overspiste os, - nej, jeg er ved at være mæt af at rejse og alle indtrykkene. Luksusproblem - jeg ved det.. Om ca. 14 dage har jeg levet 5 måneder i en rygsæk i 8 forskellige lande (Mexico, Panama, Ecuador, Peru, Bolivia, Chile, Argentina og Brasilien). Det er der helt sikkert mange, der også har gjort tidligere både i længere tid og flere lande, men jeg føler mere og mere, at jeg mangler et sted falde lidt til og falde ned. Herefter må jeg så sige, at jeg da også glæder mig rigtig meget til Rio de Janeiro (specielt afslapning på stranden - i starten af December!) og ikke mindst USA. Mon ikke jeg holder det ud..
Asado!

Vi har brugt dagen idag, på at vandre rundt i Buenos Aires. Vi ankom i morges efter en fin (men bespisningsmæssigt flad) tur, der dog var næsten 1 time forsinket. Dette betød, at vi knap kunne nå at mødes med vores CS'er, der skulle i skole fra morgenstunden. Heldigvis havde han sovet over sig, og vi bliver lukket ind i hans hjem, får en nøgle og så siger han "vi ses i aften!". God stil, hvilket fyren om noget har, da hans store lejlighed midt i Buenos Aires er fedt indrettet (hvorfor er det kun kvinder og homoseksuelle, der kan finde ud af det??).
Har forresten lært noget nyt: Alt hvad der kommer ind i kroppen, som er stærkt farvet (eks. rødvin), gør at farverne på udgangselementerne (tis og pølser) bliver rettet henimod det førstnævnte.
Ellers er alt vel helt generelt. Jeg skal til at udskifte min PenFill snart for første gang. Det har jeg aldrig prøvet før, og ved hverken hvornår den egentlig løber tør (eller hvordan jeg kan se det?) eller hvordan jeg skal udskifte den nuværende insulin. Voy a ver!

Nyd adventen,
Simon

No comments:

Post a Comment