Monday, December 5, 2011

Oi Rio! - Goddag USA

Portugesisk. For satan hvor er det svært - og helt anderledes end Spansk jo! Efter et par kulturelle og stille dage i Buenos Aires, var Anders og jeg helt klar på at give den op i vores sidste uge i Sydamerika. Den fik ikke for lidt. Igennem couchsurfing fik vi kontakt til en masse glade og dejlige mennesker, som tog os med rundt i Rio og i Rio's altid summende natteliv! En super fantastisk by - beliggenhed er alt som man siger, og det er noget Rio har i stor stil! Det var fedt at møde de herlige CS-folk, og vi fik set en stor del af det man nu skal se i Rio. Bl.a. et rigtig godt hike op til Christ the Redeemer, som jeg synes i sig selv ikke er noget at skrive hjem om, men dens placering på dens højeste top ved Rio gav en fantastisk 360 graders udsigt over byen. Så alt i alt en rigtig god sidste uge i Sydamerika, omend dyr, da Rio klart er den dyreste by i Sydamerika..
Udsigten fra "Christ the Redeemer"
Rejsen fra det Sydamerikanske kontinent til det Nordamerikanske (en tur i luftlinie på 11.000km!) gik som smurt. For første gang blev jeg spurgt ang. min insulin. Eller de spurgte til termokanden og hvad den indeholdte. Med et par forklarende fraser og visning af brevet "Traveling with insulin" underskrevet af min læge, var der ingen problemer. Jeg har også været ude for én gang før, at jeg måtte kaste en juice ud i kontrollen, herefter har jeg kun medbragt druesukker, snacks og sommetider frugt.

"USA-USA-USA!", så er vi her. Det har jeg virkelig glædet mig til! Vi startede hos Per i "L-to-the-fucking-A", en kammerat som læser til instruktør i den store filmby. Her har vi mødtes med Andreas, en god kammerat af både Anders og jeg fra de gamle dage i Grejsdalen, og lejet en bil - som er en luksus jo! En voldsom volvo med automatgear og lædersæder. Perfekt! Efter de første par dage må jeg se mig lidt skuffet over størrelserne på portionerne. Jeg har hørt så meget om kæmpe tallerkner, at jeg virkelig glædede mig til en kæmpe portion mad, men jeg har endnu ikke givet op overfor en tallerken..
Med drengene på Venice Beach, Los Angeles
Vi har shoppet lidt i LA, hvor det er blevet til en hue (det er jo satme koldt her!), en stribet skjorte og et par støvler (man skal sgu da have et par ordentlige læderstøvler, når nu man er i Staterne - specielt passende med min fremtidige titel som motorcyklist i Australien). Man bliver træt af, at have det samme tøj på, som man har haft på igennem de sidste 6 måneder. Derfor har jeg lavet en lille liste af ting, som jeg skal have nu, da jeg er her:

  • Høretelefoner
  • Sko/sneakers (savner sgu mine Converse..)
  • Skjorte
  • T-shirts
  • Duft
  • Læderjakke
  • Strømper
  • Støvler
  • Evt. suit

Gode julegaver i år!
Sløret billede af værelset på Tropicana, Las Vegas
Vi har reserveret et værelse på Tropicana Las Vegas, et 4-stjernet hotel lige ved siden af "The Strip". 386 kr. per mand for 3 dage. Ja, det er fandme fint :)

1 comment:

  1. Hej lillebror. Det er bare skønt at se fantastiske billeder fra din rejse. Godt du stadig nyder det.
    Vi kommer nu til at savne dig juleaften - det er jo meget snart jul.
    Vi må snart lige snakke. Skype lige hjem een af dagene.
    Mange knus og varme hilsner fra os alle 5 i Brejning, lille DK

    ReplyDelete