Tuesday, August 7, 2012

En farvelsang om NZ

Busturene har kedet mig en smule, så udover at have læst har jeg moret mig gevaldigt med at skrive en sang. Jeg læser for tiden følgende bøger:
  • Oliver Twist, er lidt over halvvejs
  • A Short History of Nearly Everything, lige startet
  • Ancient Rome: The Rise and Fall of an Empire, 1/4 inde i bogen
  • Flaskepost fra P (lydbog - fantastisk når man er doven!), halvvejs
En Kindle er smart, men gør også at man starter alt for mange bøger samtidigt!
Om et par timer flyver jeg til Singapore. I mellemtiden - og tiden herefter - kan du prøve at synge dig igennem følgende:


Jeg er taget ud for at se
et ny land, det måtte jo ske
og New Zealand er helt ubeskriv'lig
det har gjort mig glad og livlig
og mens du nynner denne sang
hopper jeg I faldskærm engang

Der er sket så meget godt
Folk på vejen har behandlet mig flot
Jeg har vandret, jeg har fløjet,
jeg drukket og jeg har strøget
ned ad pisten på et par ski,
det ku' jeg rigtig godt li'


Melodi: Jeg er havren

Verdens højeste gynge har jeg klaret
En stor oplevelse, som jeg ikke ville have sparet.
Ved en gletscher har jeg også stået
Ikke noget særligt men opnået.

Padlet i kajak i med sælunger omkring
helt uden bange anelser svømmede de i ring.
Som noget af det sidste tog jeg på en vintur
blev lidt fuld og glad og måtte have en lur.

Et oplevelsesrigt besøg er nu næsten overstået
Jeg har oplevet meget og nye venner fået.
Nu går turen mod Asiens store land.
Sidste par dage før jeg rammer København. 

Jeps. Sådan gøres det. Sange skrives til alle fester og formål. Jeg kan kontaktes på 080-ONEHITWONDER. God dag.

No comments:

Post a Comment